Van 'kap koen ka' naar 'no worries darling'. - Reisverslag uit Ingham, Australië van Ellen en Bart Vrijhof en Evers - WaarBenJij.nu Van 'kap koen ka' naar 'no worries darling'. - Reisverslag uit Ingham, Australië van Ellen en Bart Vrijhof en Evers - WaarBenJij.nu

Van 'kap koen ka' naar 'no worries darling'.

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Bart

03 December 2013 | Australië, Ingham

Even niks van ons laten horen. Waar zal ik eens beginnen... Als eerste allemaal bedankt voor jullie reacties! Mijn benen zien er weer normaal uit, gelukkig! We zullen even terugblikken op de afgelopen weken.

In Thailand kwamen we, na een busreis van ongeveer 6 uur, aan op Ko Chang. Hier zijn we in de taxi gestapt om onze reis voort te zetten naar 'lonely beach' waar we onze tijd op het eiland wilden doorbrengen. Door de taxi werden we afgezet voor een hippie tent. Op de borden werd aangegeven dat zij huisgemaakte pizza hadden, we besloten hier meteen te gaan eten. Aangezien Bart zijn muziekhelden aan de muren hingen en er goede muziek werd gedraaid, voelde Bart zich meteen in zijn element. Hij werd er bijna emotioneel van. Het barmeisje Kaddy lachte ons vriendelijk tegemoet. Uiteindelijk werden wij uitgenodigd om daar een cottage te huren, omdat we er zo vriendelijk uitzagen volgens hen. Na een rondleiding hebben we er dan ook voor gekozen hier te blijven. Onze eerste avond hebben we door de regen zonder stroom gezeten. Niemand die in de stress schoot, het zou maar in Nederland gebeuren...

De tweede dag lachte de zon ons toe. We hebben contact gelegd met het personeel van 'joy cottage' zoals ons verblijf heette. Kaddy, Tam en Khai waren erg leuke mensen. Hier hebben we dan ook veel mee en om gelachen. Vooral om Khai, die ons met zijn stem erg charmeerde wanneer hij mee blèrde op de muziek.

De derde dag hebben we een toer gedaan. We zijn met een boot vol (wal)Russen (ze namen veel ruimte in en maakten veel geluid) langs 5 eilanden gevaren om te gaan snorkelen. Na deze toer zagen we eruit als kreeften. Niet heel sexy. Het snorkelen was het echter zeker waard.
Na 5 dagen vol 'kap koen ka', wat bedankt betekent, moesten we afscheid nemen van het mooie, rustige, sfeervolle lonely beach om onze reis voort te zetten naar Sydney.

Op 13 November kwamen we aan in Sydney, een mooie stad. Ons hostel.. Dat is een ander verhaal. Het is natuurlijk maar waar je van houdt. Mooi was het op zich wel, maar wij krijgen sterk de indruk dat mensen hier maar voor 1 ding komen. Zuipen. Moeilijk te bevatten aangezien de prijzen van alcohol hier nogal hoog liggen, maar het is heus. Kotsen en door een ambulance afgevoerd worden na een aantal drankjes, lijken hier de normaalste zaak van de wereld. De mensen die in het hostel verbleven waren ook niet tof. Iedereen was te arrogant om ook maar iets tegen je te zeggen. Moeilijk contact leggen dus. Ondanks dit en alle regen die we in Sydney hebben gehad, hebben we zo veel mogelijk toeristische dingen gedaan. We zijn naar het opera gebouw, de harbour bridge, de botanische tuinen, de Chinese Gardens, de dierentuin, het aquarium en naar Bondi Beach gelopen. We hebben in de parken gezellig met de possums en cockatoo's gespeeld. Na een week Sydney hebben we een vliegticket geboekt naar Cairns.

Qua hostel, regen en mensen was Cairns hetzelfde verhaal als Sydney. In Cairns hadden we echter voor ons hostel een openbaar zwembad, wat de 'lagoon' genoemd werd. Terwijl we naar een auto opzoek waren lagen we hier voornamelijk of op onze hostel kamer. Echt makkelijk was het vinden van een auto niet, er was namelijk erg weinig aanbod en er waren veel vragers. We hebben dus veel geluk gehad met de ford falcon die we, na veel rond mailen en sms'en, uiteindelijk hebben kunnen aanschaffen.

De auto hebben we van twee Franse dames gekocht, die zich 2 jaar lang eigenaressen van deze bolide hebben mogen noemen. Alles wat je nodig hebt om te kunnen kamperen werd geleverd bij de auto, ze hadden zelfs nieuwe kampeerstoelen voor ons gekocht. De dag dat we de auto mochten ophalen was tevens mijn verjaardag. Wat een mooi cadeau, aan onze roadtrip beginnen op mijn verjaardag! Dat was nog niet alles, want ik heb ook een hele mooie prinsessentaart gehad van Bart.

De eerste nacht hebben doorgebracht op een camping in Cape Tribulation, vanaf hier rijden we naar beneden langs de oostkust. Na een aantal mooie campings te hebben gehad, waar we wakker werden tussen de kangoeroe's en de kookaburra's, vonden we in Mission beach een camping waar we onze tent op het strand mochten opzetten. Dit gaf een heel mooi plaatje. De eerste nacht hier zijn we erachter gekomen dat onze tent niet geheel storm bestendig was. Na een leuke avond met veel locals besloten we te gaan slapen. Een aantal uurtjes later werden we alweer wakker doordat onze tent iets te veel bewoog door de harde wind. Niet veel later begon het hard te regenen en brak 1 van de tentstokken. De tent werd al bijna uit de grond gerukt, toen we hem gauw afbraken in de regen. Hierna waren we genoodzaakt in de auto te gaan slapen. Gelukkig waren we al een beetje gewend geraakt aan oncomfortabele slaapplekken in Thailand. De tweede dag mochten we met de eigenaren van de camping meerijden naar de stad om nieuwe tentstokken te kopen. Deze moeten we nu nog gaan testen.

Kortom het roadtrippen is super gaaf we maken veel mee en ontmoeten veel leuke mensen (dit zullen jullie vast terugzien op de foto's)! Deze mensen zijn allemaal erg behulpzaam. Gelukkig maar, aangezien Bart de sleutel in de auto liet liggen en de auto op slot zat. Dit was een duur grapje.

Bart en ik hebben trouwens een Australisch telefoonnummer die we gebruiken. In noodgevallen zijn we hierop te bereiken. Bart zijn nummer is: 0424739971 en mijn nummer is: 0424740078.

Op naar nieuwe avonturen om over te vertellen in onze volgende blog!

• 03 December 2013 - 09:59

Marten:

Wow, gaaf om te lezen en de foto's te zien. Echt tof. Heel vel plezier en geniet ervan. Ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 03 December 2013 - 10:07

Alies:

Super fijn weer wat te lezen en fijn dat jullie beeld van Australië wordt bijgesteld :) :)
    Heerlijk back to basic en genieten van de mensen, natuur en alles wat er spontaan en onverwacht op je pad komt. Het strandavontuur klinkt ook goed haha. Ennuh waar jullie wakker werden tussen de kangoeroe's en de kookaburra's, is dit mooie plaatje ook vastgelegd?? :) Deze miste ik in de mooie fotocollage :)
    Heeeeeeeeeeeel veel plezier en genieten!!!
    Dikke kus Alies

• 03 December 2013 - 10:21

Tsjibbe:

Ha Ellen en Bart,

Wat een te gek verhaal weer. Beetje gewend aan links rijden? Haha! Geniet er verder van!

Groeten,

Tsjibbe

• 03 December 2013 - 10:52

Susan:

Hey Ellen en Bart,

leuk om weer een stukje te lezen over jullie avonturen! De foto's zien er gaaf uit. Super lachen ook met een tentje op het strand slapen of tussen alle dieren!!! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal! :D

XX,
    Suus

• 03 December 2013 - 11:16

Marjanne :

Hoi lieverds, blij weer wat van jullie te lezen. Er weer van genoten. Weinig internet, dus even vlug vlug begreep ik. Maar super hoor. Verheug me alweer op jullie volgende avontuur en vooral FOTO`S. Vee liefs van mama (moeders).

• 03 December 2013 - 19:35

Marieke:

Wauw, het lijkt gewoon 1 grote droom waar jullie je in bevinden.. Heerlijk... :-D Super relaxt dat jullie deze auto hebben gekocht: have heel veel fun met de reis!!

Liefs, M en M

• 04 December 2013 - 12:35

Mirjam:

Ziet er goed uit daar! Leuk om weer wat van jullie te horen. Lekker blijven genieten van alle avonturen. Jullie doen het goed, zo te lezen. Wat een pracht ervaring.
    Kijk uit naar jullie volgende verhaal.

xx Mirjam

• 04 December 2013 - 21:54

Peter:

Leuk verhaal en schitterende foto's mates! Keep them coming en sterkte met de droogleggjng.

• 07 December 2013 - 14:29

Cornelia:

Groen van jaloezie... meer wil ik nu even niet kwijt...

• 15 December 2013 - 21:42

Bianca:

Gaaf hoor en wat een leuke foto's!!!