Back in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen en Bart Vrijhof en Evers - WaarBenJij.nu Back in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen en Bart Vrijhof en Evers - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Bart

05 April 2014 | Thailand, Bangkok

Gisteren zijn we na een flink aantal vlieg en wacht uurtjes weer in Bangkok geland. Toch wel weer apart om in de vreemde aroma van deze stad te lopen! Tijd voor een verhaaltje over de laatste weken Nieuw Zeeland.

De ferry van het Noorder eiland naar het Zuider eiland was heel vet! De boot ging door Marlborough sound. Dit is dus water tussen heuvels en zag er heel gaaf uit en dit was voor ons dan echt wat we hadden verwacht van Nieuw Zeeland. Het Zuider eiland zou ook een stuk mooier zijn dan het Noorder eiland naar wat we van mensen hoorden. We kunnen nu ook wel zeggen dat we het daar zeker mee eens zijn hoewel de hike door Mordor ook wel echt geweldig was.

Vanaf de ferry reed de bus ons naar Kaiteriteri waar we 4 nachten bleven logeren. Kaiteriteri ligt naast Abel Tasman national park en hier wilden we wilden we wel eens gaan kijken wat die meneer hier te zoeken had vroeger. Het bleek dus dat hij hier heen was gevaren en meteen was weggejaagd door de Maori's. Prutser.. Maargoed, het park was heel mooi met een geweldige kustlijn. Helaas kwam er een cycloon aan die er voor zorgde dat we er maar een dagje zijn geweest. Op de boot richting het park kwamen we langs een groep Nieuw-Zeelandse vacht zeehonden. Ellen vond nu ook dat we, nu we toch al die verschillende dieren tegenkomen, ook wel een orca zouden gaan zien. Helaas kwamen we i.p.v. een orca alleen nog maar 2x wilde dolfijnen tegen.. Echt balen.. :-P

We wilden in Abel Tasman eigenlijk gaan kayakken maar omdat ze hier 80 dollar p.p. vroegen voor een halve dag deden we dit toch maar niet. Het word steeds onbegrijpelijker voor ons hoe duur alles hier wel niet is en we hebben onze vluchten dus ook maar verzet om de laatste maand terug te gaan naar Azië waar het wel betaalbaar is.

De volgende mooie groene kiwibus stond al weer op ons te wachten en deze bracht ons naar Westport. Hier werden we gedropt in Bazils hostel. Eindelijk een hostel wat een beetje mooi was aangekleed en waar echt een relaxte sfeer hing. Hier bleven we maar extra nachtje en besloten dat er wel een beste doos bier vanaf kon. Ook hebben we hier super origineel 'Lord of the rings' gekeken! Die dvd's liggen hier ook echt overal waar je kijkt. Hier ontmoetten we Elliot met z'n vriendin Ryan uit Amerika. Ze waren zowaar vrij normaal voor mensen uit 'The land of the free!' Ook al waren ze dan wel weer zo dat ze in een Hummer rijden goed kunnen praten door geen plastic zakjes te gebruiken en in organische kleren te lopen.. Toch wel typisch.
(sorry voor alle moeilijke woorden oma)

Om even heerlijk te ontsnappen aan het kinderfeestje genaamd Kiwi-Experience lieten we ons op een onofficiële stop afzetten in Punakaiki. Hier moesten we nu dus zelf een hostel gaan zoeken en dit wierp meteen z'n vruchten af! Wat vonden we hier een vet verblijf! We konden hier voor heel goedkoop in een hutje midden in het bos, met glazen dak en voor de verandering weer eens een 2-persoons bed slapen. Helaas was het niet een heel heldere nacht zodat we niet veel sterren konden zien. De volgende dag liepen we hier 'the inland pack track' van een uur of 8. Bij dit pad hadden we echt het idee dat we in Jurassic park beland waren. We kwamen uit bij een riviertje met grote met mos bezaaide rotsblokken en Ellen leek er net Lara Croft die zich een weg aan het banen was door de jungle!

Vanaf Punakaiki gingen we naar Franz Josef. Hier zaten we al aardig in de bergen en op een aantal toppen van de bergen om ons heen lag al sneeuw. Hier raadde Kiwi Experience ons aan om met een helikopter de gletsjer op te gaan en dan met een pikhouweel naar beneden te klimmen... Omdat wij geen directeurs baan hebben sloegen we dit maar af en als vervanging besloot El me op een paard te laten zetten voor 2 uur... Ik werd op Floyd (die naam beviel me wel) gehesen. Toen we na een uurtje zo'n sterke band met elkaar hadden opgebouwd vond Floyd het tijd om een eindje te gaan galopperen! Dat was niet echt de bedoeling en daar scheet ik m wel effe maar ik moet toch eerlijk zeggen dat het erg vet was en ik nog best een poosje door had willen jagen met die ouwe dekhengst!

De volgende dag in Franz Josef liepen we de 'Alex Knob track'. Dit zou ook weer ongeveer 8uur berg op, berg af zijn maar sowieso de moeite waard volgens de mensen die we er over spraken. Het uitzicht zou episch zijn! Nou, we hebben t gelopen maar helaas wel in 1 grote wolk wat een beetje jammer was.

Vanuit Franz Josef reden we naar Wanaka en hier was dan de tijd aangekomen waar we al een tijdje op zaten te wachten! Skydiven! Oooo shit. Wanaka leek ons de mooiste plek om dit te doen en we besloten dus maar een afspraak te maken. Ze vertelden ons dat het vliegtuig kapot was en dat we daarom maar uit een helikopter moesten springen. Des te vetter vonden we! We kregen een mooi oranje overall aan en een mooie badmuts op. We stapten de helikopter in en dan word je dus aan de pens van je tandemspringer geknoopt. Toch raar zo'n vreemde kerel op El d'r rug.. De helikopter klom naar 12,000ft en wat heb je dan een super uitzicht op de bergen! Maarja, dan word de deur losgegooid en voor ik t door had hing El al buiten de helikopter! Ik schreeuwde nog dat ik van d'r hou en ze was al nergens meer te bekennen! 5 seconden later hing ik ook spartelend in het luchtledige en toen liet ie los... Ineens hoor je de helikopter niet meer en krijg je wel iets een raar gevoel over je heen! wat gaat dat hard! Je voelt je net een raket.. Ik zag gelukkig El d'r parachute open gaan en nadat wij ook 45 seconden aan het vallen waren sloeg de mijne ook open! Wat een kick! Dan dwarrel je nog 2 minuutjes rond in de parachute en lig je al weer op de grond. Ik ben het nu aan het schrijven en zou nu zo weer gaan als t kon!

Queenstown was de volgende stop waar we 4 dagen zijn gebleven. Dit is een dorpje met mooie gebouwtjes, relaxte sfeer en op een locatie waar je U tegen zegt. Omringd door een meer en stijle bergen. Maar wat er waarschijnlijk het mooiste aan is, is de 'Fergburger', De beroemdste hamburger tent van Nieuw Zeeland. Bij de eerste hap sprongen de tranen al in onze ogen.. Beste burger ooit.. punt.. Bij Queenstown beklommen we Ben Lomond en nu hadden we gelukkig een strak blauwe lucht en hebben we toch nog onze epische foto's gemaakt.

Ons laatste verblijf in Nieuw Zeeland was Christchurch waar we eergisteren vandaan zijn vertrokken naar hier. Christchurch hebben we niet heel veel van gezien maar wel dat het aardig kapot is gemaakt door de aardbevingen. Overal puin, lege panden en elk huis heeft scheuren in de muren. Voor ons was het weer tijd om in t vliegtuig te stappen en afscheid te nemen van het te mooie maar ook te prijzige Nieuw Zeeland en terug te gaan naar Thailand waar we eindelijk weer eens goed aan het bier kunnen gaan en waar we onze reis (hopelijk) mooi kunnen gaan afsluiten!

• 05 April 2014 - 09:36

Marjanne Vrijhof:

Super geschreven, zie alles zo voor me. Heel fijne tijd in Thailand ....en aftellen kan beginnen. Dikke kus mama.

• 05 April 2014 - 10:18

Alies:

Zucht.......... xxx

• 05 April 2014 - 12:44

Bianca:

Wat kun jij grappig vertellen! Lig helemaal in een deuk! Gaaf hoor! Xxx

• 06 April 2014 - 12:18

Marieke:

Wauw, weer onbeschrijfelijk wat jullie daar zien, maar het is weer goed gelukt om te beschrijven ;-) Wat gaaf, jullie maken ontelbaar veel vette dingen mee! Je zou bijna vergeten wat jullie in het begin hebben gedaan ;-) Bart, stoer dat je op het paard hebt gezeten. Veel geluk! Liefs, M en M

• 06 April 2014 - 12:21

Lida:

Geweldig, wat een reis en Bart je kunt altijd nog columns gaan schrijven.
    Liefs en geniet nog even.

• 25 April 2014 - 13:12

Willem & Bea:

Bart,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Gr. Willem & Bea